Aquella vella, bruta i trista política.

El 26 de Novembre de 2009 s'anuncia l'arribada del tren a Castellar. Un dijous, per a ser exactes. 
Falta un any i mig per a les eleccions municipals.

El 10 de maig de 2010 s'anuncia el desdoblament de la B-124.
Exactament un any abans de l'inici de la campanya electoral de les municipals.

A dia d'avui no tenim ni tren (ni tramvia) ni desdoblament.

El 22 de novembre de 2013, divendres, s'anuncia el retorn del Quart Cinturó.
Les eleccions municipals seran el 24 de maig de 2015. Divuit mesos separen les dues dates. Un any i mig...

Com a coincidència és, si més no, curiosa.

Com curiós és que l'alcalde de Castellar anés acompanyat dels de Terrassa i Sabadell (dos alcaldes, curiosament, que han agafat l'alcaldia amb la legislatura ja començada, un substituint Manuel Bustos i l'altre a Pere Navarro i que no passen pel millor moment de popularitat del seu partit) a coincidir amb el convergent Santi Vila a demanar al Ministerio de Fomento que reprengui el Projecte del Quart Cinturó.

Algunes consideracions que augmenten la curiositat:

Feia exactament tres setmanes que l'alcalde havia anat al Parlament amb totes les forces polítiques locals a demanar una altra cosa.

El projecte del Quart cinturó entre Terrassa i La Roca, que arranca als anys 70, es va donar per extingit el gener d'aquest any al caducar l'estudi d'impacte ambiental

L'incompliment de les inversions del Ministerio de Fomento és crònica. Demanar-li ara -en ple procés "federalista"- una inversió nova és, com a mínim, d'una ingenuïtat curiosa.

Amb problemes seriosos per a acabar estructures bàsiques de comunicació que tenim a mitges (o el mateix Quart Cinturó entre Abrera i Terrassa que està fet a trams i sembla un decorat de pel·lícula del Berlanga) sembla molt curiós demanar una infraestructura que no és prioritària i que retardarà inevitablement una que sí que ho és: la connexió directa de la B124 amb la C 58 mitjançant la Ronda Oest.

Les infraestructures viàries són necessàries, importants i desitjables per a donar respostes concretes a necessitats concretes.
Però si només hi ha l'eslògan (i reconec que el lema La descongestió de la B-124 passa pel Quart Cinturó comercialment és impecable) i no hi ha ni l'alçada de mires suficient com per a mirar el projecte més enllà de l'interès propi, s'acaben defensant AVEs a Guadalajara o aeroports a Castelló. Com en aquella vella, bruta i trista política que ens volem treure de sobre.
Amb una pregunta clara, per cert.


(foto: visitar.cat)